31 October 2012

Speed of sound


Oltiin Näädän kanssa eilen ajeleen kartingia. Ei nyt ehkä ihan äänennopeutta menty nyt Näätä meni mun ohi ainakin 6 kertaa :( Mut mä olin ekaa kertaa ajamassa noita formulakopioita ni ei ihmekään. Oli kyllä sairaan hauskaa ja noita oli helpompi ajaa ku autoja! Nyt ymmärrän miks autourheilukin on urheilua koska aina kun menee noihin kurveihin niin tuntuu ainakin mulla kyljissä! Joko mulla on naurettavan huonot kylkilihakset tai sit jotain tosi hämärää on meneillään. Toi yks ajokerta maksoi 14€ ja sillä sai ajaa 10 minuuttia. Mun mielestä toi aika tuntu paljon pidemmältä kun ajeli mut Näätä taas sanoi että aika meni tosi nopeesti.

My friend Näätä and I went to a kart racing place in Turku. Well we weren't as fast as speed of sound but Näätä passed me at least 6 times :( Next time I will beat him! We had so much fun with driving those little formulas. I definitely want to try that again. One race costs 14 euros and the duration is 10 minutes.


Saatiin nää kortit ja sen jälkeen mentiin valitsemaan sopivan kokosia haalareita ja ajo-kenkiä.

We exchanged our money to those cards and after that we choose karting suits and shoes.


Sit kun oli oikeet kamppeet päällä niin mentiin tonne radan puolelle. Se karting-autoista lähtevä bensan haju oli aika pistävä ja mulla särki pää monta tuntii viel ton ajelemisen jälkeenkin. En tajuu miten se työntekijä pystyy olee siellä hajussa joka päivä monta tuntia. No joo okei kaikkeen tottuu. Ennen ajelua piti vielä laittaa kypärähattu ja valita kypärä. Sit tää ohjaaja opasti meidät lukemaan ohjeet ennen ku päästiin autojen rattiin ja neuvo miten lähdetään liikkeelle. Oli aika helppoo ku ei ollu kytkintä eikä se karting- auto voinut sammuu kesken ajon.

Finally we got into the track. I didn't like the smell of gasoline, it was quite stong. Because of the smell I got an headache. I think kart cars were easier to drive than casual cars. 



Tuli nyt otettuu vähän kuvia itse noista autoista koska kaiken jännitysinnostuken keskellä en millään malttanu napsia kuvia. Ajamisen jälkeen mun kädet oli vähän kipeet kun puristin sitä rattia ehkä vähän turhankin kovaa. Pakko mennä joku toinen kerta viel uudestaan, tohon jää koukkuun! Näädän ja mun ratatulokset näkyy viimisessä kuvassa. Näätä oli auto #1 ja mä olin #5. Toi laatikon sisällä oleva aika on huippukierrosaika. Mulla se oli parhaimmillaan jotain 30sec, Näädällä joku päälle 22sec. En tajuu miten toi kaikkien aikojen ennätys 5 sec on ees mahdollista!! Varmaan joku Mika Häkkinen käyny vähän hurauttelee.

Sorry guys I don't have any good pictures of the kart cars because I was so exited and full of energy I couldn't concentrate to take pictures. After driving my hands hurt because I was holding the wheel really hard. Haha strong me. The last picture is the race results. My fastest lap time was about 30 seconds, Näätä scored 22 seconds. The fastest time in this track is around 5 seconds! I have no idea how it can be even possible! Mika Häkkinen, is that you?!

No comments:

Post a Comment