6 November 2012

Don't you just love goodbyes

Olipas haikee lähtee Suomesta. Yleensä oon vaan hyppinyt riemusta kun oon pääsyt pois mut tää kerta oli jotenkin vaikeempi. Ehkä kun on niin kiintynyt uuteen kaupunkiin ja uusiin ihmisiin. Mut tammikuussa sit taas voin jatkaa siitä mihin jäin.Ja miten voi olla mahdollista et alotan pakkaamisen ja kaikki valmistelut aina niin viime tippaan? Hoidin vakuutuksen pari tuntii ennen kentälle lähtöö, pomolle soitin kentältä 20 minuuttii ennen ku astuin koneeseen et hei, en tee duunia pariin kuukauteen. Toisen matkalaukunki kävin ostamassa päivää ennen. Onneks Henkka kävi ostamas vaa'an et tiedettiin kuin paljon mun laukku painaa koska ekaa kertaa ku punnitsin sen se oli 30kg ja rajahan on 20kg. Hehee piti sit vähän karsii tavaraa. Onneks päädyin laittaa kaks matkalaukkuu ruumaan koska en olis pärjänny vaan yhdellä, oon hukassa ellei mulla oo tarpeeks vaatteita mistä valita. Vaatteet on mulle vaan se keino millä ilmaisen itseeni, toiset tekee sen piirtämällä tai vaikka muusikilla mut mulla se on vaatteet ja ahdistun jos mulla on liian vähän vaatteita mukana. Terveisii äitille. Mun päähän ei oo menny ''niin vähän kuin mahdollista'' sääntö.

It was pretty difficult to left Finland. Usually Im almost running to the plane but this time was harder. Maybe because I've settled so well in Helsinki and I got a bunch of new friends here. But January comes fast and then I can continue from that point. I had some kind of troubles to limit my bag to 20 kilos. At first when I scale it, it was over 30 kilos. Whoopsyy. So I had to do some elimination when I choosed what clothes to take and what not to. Still, my way to create and express my imagination is clothes. Without proper clothes I get really anguish. 

Laukkuostoksilla, vaaleensininen lähti mukaan.
A new luggage shopping, light blue you are mine.
Maikun ja mun menopeli Huyndai, se vaan sattuu olee kaksipyöränen ja kovaääninen.
Our vehicle, it has 2 wheels and it can be loudy.

Meijän luokan PSY anto tän mulle läksijäislahjaksi. Pompin ympäri taloo ilosta koska nää on mun lempitikkareita! 
PSY from our class gave it to me before I left Finland. I was so happy because these are my favourite lollies.


Starbucksin myyjä melkee osas kirjottaa mun nimen oikeen. No ehkä tää kuulluu lukee sellasella italia-aksentilla ''Saaaaaaaani''
He almost got my name right. Maybe it's meant to be really italian ''Saaaaaani''

Miksi ajattelen tämänkin kaksimielisesti?
Why do I have to be so double-minded?


Oli muuten outoo käyttää nettii lentokoneessa. Muista ne ajat ku kännykkäkin piti olla koko lennon ajan kiinni ja nyt vaan facebookkailin siihen asti kun läppärin akku kesti. (Joka on ehkä 5min)

It was really weird to use internet from a plane. I remember  the times when you had to switch off the mobile phones during the whole flight. 

Kone oli reilu tunnin myöhässä aikataulusta. Muuten lento meni kivasti. Jännitti aika paljon ku laukkujen jälkeen piti ettii hotellin taksi, jonka oli tarkotus heittää mut lentokentältä hotelliin. Noo, olin jotenki varautunut jo sihen et kaikki ei luista tässä kulttuurissa yhtä hyvin kun Suomessa niin tunnin pyörittyäni siellä kentällä luovutin ja päätin ottaa ihan normitaksin. Mitään hotellin taksia ei siis koskaan ilmaantunut. Onneks otin normaalin taksin koska sain matkan jopa halvemmalla kun mitä se hotellin lupaama hinta oli. Taksikuski oli just hauska ja puhu sekasin englantii ja espanjaa mut onneks ymmärrettiin toisiamme. Se kerto kaikkee Gran Canariasta ja kyseli multa Suomesta. Huomaa heti et on Espanjassa kun taksikusi pyysi mun sähköpostiosoitetta sen jälkeen kun oli lähdössä?! Tänään aamulla saapuviin meileihin oli tullut yksi viesti tältä taksikuskilta, se oli kirjottanut koko viesti suomeksi ja toivotti mulle hyvää työharjottelua. Aika suloista.

My flight delayed an hour. I was really nervous how can I find a right taxi to take me to the hotel. After one hour walking around the airport with no signals of any hotel's taxi I decided to take an own taxi to the hotel. That was a good decision because I got it even cheaper. The taxi driver was funny and we understood each other although his English was more Spanglish. How do you see you're in Spain? A taxi driver asks your e-mail address and emails you in Finnish and tells to enjoy my stay here. That's a real hospitality, right? ;)

8 comments:

  1. Juu kyl espanjassa saa niitä pyyntöjä taksikuskeilta, bussikuskeilta, Frozen Yoghurt-tiskin myyjiltä... : D Ei siihen tarvii muuta ku vaaleet hiukset!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahaha en koskaa unohda tota Frozen Yoghurt hommaa xD

      Delete
    2. En kans, vaikka vähän etukenossa olin sillä hetkellä XD Mutta penistä saat kyllä kosolti, se on varma! :D:D:AD Anteeks.

      Delete
    3. Naah onneks ei oo tarvetta ;)

      Delete
  2. Oii, ei vielä kuvia kohteesta, en jaksa odottaa!

    Harmit kun Norwegian salli kaks matkalaukkua, nyt jatkat sun myöhästelyä sielläkin - kiitos tuplamäärän vaatteita :(

    Hyvin naamioidut terveiset mutsille kuitenkin, seuraavaa postausta odotellessa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänään illalla jos ehdin ni saattaa jotain kuvii ilmestyy ;) Luulen et yks laukunosto on vielä edessä täällä päässä....

      Delete
  3. Jeejeee lisää tarinoita! Vähän paras toi taksikuski :D Älä oo liian sinisilmänen sit kaikkien kohdalla ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaa joo ja taas tänää toinen taksikuski anto mulle sen käyntikortin :) Yritän olla mahdollisimman vihersilmäinen!

      Delete