18 March 2013

11 things about me

Sain haasteen Katarinalta kertoo itsestäni 11 faktaa ja sen jälkeen tulisi vastata Katarinan 11 kysymykseen ja mun pitäis vielä keksii 11 kysymystä seuraavalle mut oon nyt tylsimys ja ilonpilaaja (plus mun pitäis olla jo nukkumassa, klo 7 aamusali pääsee testiin huomenna Emmyn kanssa) niin teen vaan tän ekan osan.

I got this blog challenge from Katarina that I have to tell 11 things about me and then answer Katarina's 11 questions. After that I should create 11 questions and challenge 11 other people. But I have to be boring this time and I just do the first part (and I should be already in bed, 7am gym with Emmy tomorrow morning). Facts in English below, keep scrolling. 




  1. Vaatekaappini on aina järjestyksessä vaikka muu huone olisi kaaoksen vallassa. Vaatteet löytyvät henkareista värijärjestyksessä ja kaapin puolella kaikki on siististi omissa pinoissaan.
  2. Saatan olla sporttinen ja käyn paljon salilla, mutta kun muuten pitäisi liikkua paikasta A paikkaan B käytän aina julkisia ihan naurettavissa matkoissa. Esim. menen kamppi-rautatientori väliä metrolla vaikka se kestäisi kaksi kertaa kauemmin kuin kävely.
  3. Sateenvarjot ovat maailman epäkäytännölisin esine maailmassa ja ennen mulle tuotti suurta raivoa käyttää sateenvarjoa ja mielummin kastuin ulkona kun otin ton joka paikkaa tökkivän kapistuksen esiin. Viime syksynä kuitenkin rohkaistuin ja ostin oman sateenvarjon! Opettelen nyt elämään sen kanssa.
  4. Olen hullantunut raejuustoon ja avokadoon ja varsinkin niiden yhdistelmään. Jos pitäisi loppu elämä syödä vaan yhtä ruokaa niin mulla se olisi avokadoraejuustomössö.
  5. Vihaan puuroa yli kaiken. En pysty sietämään sitä. Mulla on jäänyt kunnon puurotraumat päiväkodista kun aina kun mua patistettiin syömään puuroa niin aloin itkemään.
  6. En yleisesti usko horoskooppeihin mutta mun kännykän sovellus ''Daily Horoscope'' on aina oikeessa! Mun on pakko lukee se joka päivä. Mutta ihan oikeesti joskus se on niin pelottavan oikeessa et jään vaa suu auki tuijottamaan sitä.
  7. Ikävöin lukion psykologian tunteja. Mua on aina kiehtonut psyka jollain kummallisella tavalla ja monesti oon ollut kaivamassa lukion psykan kirjoja esille mut en oo vielä onnistunut löytämään sitä mystistä piilopaikkaa mihin oon laittanut ne.
  8. Tykkään pitää hauskaa pukeutumisella ja kokeilla kaikkea jännää. Mun mielestä kaikki tyylisäännöt on ihan tyhmiä ja niitä pitää epäsäännöllisen säännöllisesti rikkoa. Joskus tää mun hauskanpito koituu kohtalokseni kun en ajattele säätä yhtään vaan enemmänkin että mikä näyttää hyvältä. Ja no, sit makaanki kuumessa seuraavan viikon...
  9. Oon elänyt yli kaksi vuotta ilman telkkaria ja puoli vuotta ilman mikroa.
  10. Mulla on toisinaan kummallinen musikkimaku, sillä pidän virsistä. Popittelen niitä yksin kotona ihan täysillä Spotifysta.
  11. Ja tähän uniikkiin musiikkimakuun vielä niin oon Euroviisufanaatikko. Vuodesta 2006 oon katsonut joka ikisen Euroviisulähetyksen Petran kanssa ja meillä on joka vuosi oma kisakatsomo vuorotellen toistemme luona.
Aika random hommii mut yritin valkata sellasia mitä monikaan ei varmaan musta entuudestaan tiedä. Toivottavasti edes joku yllättyi. Tykkään yllättää. 

  1. My wardrobe is always in order. My room might be a mess but my clothes are ordered in colours and clear piles.
  2. I might be sporty and I love gym but when it comes to going from place A to place B I always use public transpot for ridiculous distances. For example I always take a metro from Kamppi to Rautatientori instead of walking.
  3. Umbrellas are the most fucked up invention in this world, I can't stand them. They always stick everywhere and broke easily. I used to walk in the rain instead of using umbrella but last autumn I bought an umbrella. Now I try to get along with it.
  4. I fell in love with cottage cheese and avocado and mixture of them. If I could choose only one food to eat the rest of my life I would choose avocado-cottage cheese mix.
  5. I hate porridge! I can't eat it. I had this horrible memory when I was in the kindergarten they made me eat it and everytime I burst into tears.
  6. I don't believe in horoscopes but there's one expectation: an application ''Daily Horoscope'' I have to read it everyday and it's surprisingly right all the time.
  7. I miss my high school psychology classes. I've always been interested about human mind and psychology and many times I have tried to search my old psychology books but I haven't found them yet.
  8. I like to have fun with my outfits and the way I dress up. I don't take fashion and style too seriously and I hate all the ''fashion rules''. I think rules are meant for breaking. Sometimes I'm too exited about playing around and I don't pay attention to the weather so then in the next week I lay in my bed with a fever...
  9. I haven't got TV for 2 years and microwave for 6 months.
  10. Sometimes I have the weirdest music taste. I like church/gospel/spiritual music and I listen some ''church hits'' from Spotify and sing along.
  11. This unique music taste includes Eurovision songs. I'm a Eurovision freak and I have been watching this song contest from year 2006. My friend Petra and I watch it every year together.
Well, kinda random things but I like these more than things taking for granted. I hope somebody got surprised. I like to surprise. 

6 comments:

  1. wow, u dont like porridge o.O The stuff I made when u were sick called "chicken porridge"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope it's so discousting! Only chicken porridge is delicious :P

      Delete
  2. Mä en oo koskaa maistanu avokadoa :o en oo vaa saanu aikaseks :D täytyy varmaa kokeilla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suosittelen! Ehkä aluks jos ei oo tottunu ni se maku voi olla vähän hassu :D

      Delete
  3. Suurkaupungit laiskottaa, mitä isompi sitä enemmän. Vannon, että turussa oisit varsin pirteenä painellu parinkin kilsan matkoja jalan. Itse nykyään meen yhdenkin pysäkin välin dösällä, käytän myös dösää joka tulee oven eteen aina kotiin tullessa, kun se joka jättää 5 min päähän veis puolet vähemmän aikaa. Smh

    ReplyDelete
    Replies
    1. No se on totta :D paitsi että musta tuntuu että olin jo Turussakin tällainen xD

      Delete